sâmbătă, 11 noiembrie 2017

Dimineata Miraculoasa

 
 Ce este Dimineata miraculoasa?

The Miracle Morning este o carte de dezvoltare personala a carei obiectiv este sa ne motiveze si sa ne imbunatateasca rutina de dimineata, ajutandu-ne sa ne trezim in fiecare zi cu mai multa energie si capacitate de concentrare.Autorul,Hal Elrod, incepe prin a povesti cum, in tinerete, a revenit la viata dupa ce intrase in moarte clinica, in urma unui accident grav de masina.

Rutina sa de dimineata ofera atat relaxare, cat si productivitate, inainte ca ziua sa inceapa.El si-a denumit rutina S.A.V.E.R.S. (salvare, scapare in engleza).
Pasii acesteia sunt urmatorii:

Tacere (silence)
Linisteste-te, elibereaza-ti mintea de ganduri, si incepe-ti ziua in pace.Roaga-te, mediteaza, fii recunoscator, respira.

Afirmatii (affirmations)
Afirmatiile sunt declaratii pozitive pe care ti le repeti zilnic (sau le scrii), ceea ce te ajuta sa-ti schimbi gandirea si mentalitatea, si te sprijina in reusita.O afirmatie repetata zilnic suficient de mult timp se transforma in convingere.

Visualizare (visualisation)
Creeaza un colaj plin de imagini inspirationale.Foloseste-l ca sa vizualizezi ceea ce iti doresti cu adevarat in legatura cu tine si cu viata ta.

Exercitii/miscare (exercise)
Fa exercitii/sport/miscare dimineata!daca n-ai timp de exercitii, probabil, la un moment dat, vei avea timp pentru boala.

Lectura (reading)
Citeste ceva care sa te inspire sau sa te ajute sa-ti imbunatatesti viata/modul de a gandi.

Scris (scribing)
Rezerva-ti un timp pentru a-ti scrie gandurile si ideile, pentru a-ti revizui viata si a-ti inregistra progresele.


Hal Elrod vorbeste si despre cele trei etape prin care trecem cand dorim sa ne schimbam obiceiurile si sa adoptam o noua rutina.

Faza 1 {ziua 1-10}DIFICIL
Primele 10 zile vor fi dificile. Dupa ce entuziasmul initial dispare, noul obicei nu mai e asa de agreabil :)). Fii pregatit ca primele 10 zile sa tragi de tine ca sa faci ce ti-ai propus.Dar fa ceea ce este bine, nu ceea ce este usor!

Faza 2{ziua 11-20}INCONFORTABIL
Faza a doua este mult mai usoara. Ai depasit cele 10 zile si incepi sa  te obisnuiesti cu noua rutina.Cu toate acestea, trebuie sa fii in continuare disciplint si hotarat, pentru ca e usor sa aluneci in vechile obiceiuri.Dar mergi tot inainte, nu te opri!

Faza 3 {ziua 21-30}DE NEOPRIT :)
In aceasta faza rutina de dimineata s-a transformat in obicei  si incepi sa te bucuri de ea, asa ca vei continua sa o practici. Esti de neoprit!

Experienta mea
Am aflat in vara de Dimineata miraculoasa si am vrut s-o transform in obicei, dar nu am reusit sa trec de cele 10 zile :).Totusi nu vreau sa renunt, deoarece am mai avut o perioada in care m-am trezit la 5 si am avut o rutina de genul asta, inspirata fiind de cartile lui Robin Sharma.Am observat ca acest timp, de la 5 la 7, este aproape sigurul in care ma pot bucura de liniste de-a lungul zilei si imi incep ziua incarcata pozitiv dupa o astfel de dimineata.Mi-am creat doua pagini speciale in jurnalul meu pe puncte, pentru Dimineata Magica. Le puteti vedea AICI.

Voi aveti o astfel de rutina?sau v-ati dori sa o introduceti in viata voastra?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Bine ai venit pe PROVOCARI POZITIVE!Daca ti-a placut articolul meu, lasa un comentariu sau da share!Iti multumesc pentru timpul petrecut aici si iti doresc o zi frumoasa!